jueves, 17 de mayo de 2007

SOFTWARE LLIURE EN L'EDUCACIÓ

Com a referència del article sobre "ordinadors invisibles" no tinc molt que dir sobre un tema tant sugerent com aquest, ja que l'article de Gross es molt ampli i qualsevol comentari meu pareixerà insinificant.
Em crida prou l'atenció la part del recursos educacitus que se'ls donen com a zona de treball per a l'aprenentatge significatiu. Com font de recursos be, però al hora de treballar? parlar d'un software que pertany a algú i el que és pitjor que et fa pagar per utilitzar-lo fa pensar que en un possible monment de on tots els utilitaris de la societat educativa disposen d'ún, s'haurà de buscar un nou software que creant-lo una vegada es puga disposar sempre d'ell.
j. Adell té un bon article on ens explica el interés per part de les institcions per instalar software lliure, també no se li escapen les primeres reaccions,me pareix intersant la part del codic-maquina, el qual per a llegir el codic la maquina el software privatiu et ven el producte però no la clau per a obrir-ho. Una bona exposició d'Adell és amb el software lliure ho tens tot i a més a més és gratuït.
Per finalitzar voldria aportar que, és una cosa molt interessant el que fant els software privatiu i els qui el venen, no està molt clar l'acord de compra-venda que es realitza en eixos casos ja que en cap moment et venen un producte complet, que només et venen una ferramenta amb la que teballar fins que els que l'han venuda volguen que canvies per un altra, no pots dir jo tinc... jo traballe amb...
Software lliure en l'educaió és completament necessari. Potser comporte algunes peges però no obstasnt tot són avantatges.

No hay comentarios: